Van Clearwater naar Jasper - Reisverslag uit Valemount, Canada van Wijnand en Mieke Schee - WaarBenJij.nu Van Clearwater naar Jasper - Reisverslag uit Valemount, Canada van Wijnand en Mieke Schee - WaarBenJij.nu

Van Clearwater naar Jasper

Door: Wijnand

Blijf op de hoogte en volg Wijnand en Mieke

25 Mei 2015 | Canada, Valemount

Vandaag vertrekken we van het prachtige Alpine Meadows Resort en trekken verder naar Jasper in Alberta. Daarmee gaan we ook een uur verder in de tijd. Het tijdsverschil met Nederland is dan acht uur, in plaats van negen.
De route blijkt erg goed te rijden, we rijden over de 5 door het dal en tussen de bergen. Het is vanmorgen heel mistig op ons park, maar later knapt het op. Het is nog wel bewolkt en de besneeuwde bergen zien we niet meer in het eerste stuk.
De afstand naar Jasper is 315 kilometer en met een tussenstop toch gauw vier uur rijden.
We vertrekken rond half elf Brits Columbia tijd bij het winkelcentrum in Clearwater. Wat eten voor onderweg en een volle tank benzine.
Bij Valemount stoppen we voor een kop koffie en een sanitaire stop. Hier komt de zon er ook weer bij, het is rond de drieentwintig graden.
Vanaf Valemount is het nog 120 kilometer. Bij de afslag naar de 16 krijgen we al snel Mount Robson, met ruim 3.950 meter de hoogste berg van de Canadian Rockies. Hier stoppen we nog voor wat ansichtkaarten en het maken van wat foto's.
Rond vijf uur Alberta tijd zijn we dan in Jasper. We halen wat te eten en op weg naar de Pine Bungalows. Deze liggen aan de rivier, wij hebben ook een huisje pal aan het hardstromende water.
Het is hier ook warm en we zijn ondanks de niet al te lange reistijd toch behoorlijk vermoeid geraakt. In Jasper blijven we drie dagen. Er is hier ontzettend veel te doen en te zien!

• 28 Mei 2015 - 00:02

Marloes:

Leuk verslag weer:) Jaloersmakend wat jullie allemaal beleven en zien daar!

Liefs xx
    Marloes