Twee meren - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Wijnand en Mieke Schee - WaarBenJij.nu Twee meren - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Wijnand en Mieke Schee - WaarBenJij.nu

Twee meren

Door: Wijnand

Blijf op de hoogte en volg Wijnand en Mieke

29 Mei 2015 | Canada, Lake Louise

Gisteren zijn we gearriveerd in Deer Lodge in Lake Louise, een heel oud hotel, maar een dat er heel bijzonder uit ziet. Van buiten lijkt het zo uit een sprookje van Grimm te komen, van binnen is het een doolhof van gangen en kamers. Op het platte dak naast onze kamer is er zelfs een klein verwarmd zwembad, een hot tub aangelegd.
We hebben ons aangemeld voor het ontbijtbuffet van vanmorgen. Het is al erg rustig in het restaurant als we ons melden. Het is bewolkt en het had geregend, het was een graad of zes, zeven.
Na het ontbijt besloten we eerst naar Moraine Lake te rijden, tien kilometer naast Lake Louise. De weg er naartoe gaat al direct steil omhoog, vlak langs de steile bosrand.
Naast het Moraine Lake is ook een accomodatie met een souvenirwinkel en een restauarant. Het is niet zo'n pompeus gebouw als bij Lake Louise, dat lijkt wel het Kurhaus in Scheveningen, maar dan in het kwadraat. Alles is natuurlijk groter hier in het wilde westen!
Het meer lijkt wel leeg, langs de randen liggen boomstammen en in het water dat een stuk lager staat ligt ook nog sneeuw en ijs, net als in Bow Lake. De sneeuw ligt hier nog overal tussen de bomen, het lijkt wel winter. Ook hier boven aan het meer is het maar acht graden. In de verte horen we wat gerommel van onweer, maar dat zet niet door, gelukkig. Het is een prachtig meer, achterneef Frank den Hoed had al gezegd dat dit het mooiste meer van Canada is. Ik ben het met hem eens, het is schitterend!
Na een bezoek aan de winkel gaan we terug naar het winkelcentrum beneden langs de hoofdweg voor wat boodschappen. De parkeerplaats staat vol. Ook weer met campers, natuurlijk zien we er Nederlanders tussen zitten.
We rijden terug naar het hotel en zetten de auto weer op de parkeerplaats. Lake Louise ligt schuin tegenover ons hotel en is aan te lopen.
Als we er even zijn, begint de lucht op te klaren en komt de zon er bijna helemaal door. Hebben we toch nog gelegenheid om een paar mooie foto's te maken. We lopen aan de rechterkant een stuk langs het meer, er zijn veel kano's op het water. Een leuk gezicht!
Rond vier uur 's middags gaan we weer terug naar onze kamer en hebben we twee meren gedaan.
Morgen gaat de reis verder naar Banff, maar iets van zestig kilometer verder. De reis nadert het einde.