Wells Gray Provincial Park - Reisverslag uit Little Fort, Canada van Wijnand en Mieke Schee - WaarBenJij.nu Wells Gray Provincial Park - Reisverslag uit Little Fort, Canada van Wijnand en Mieke Schee - WaarBenJij.nu

Wells Gray Provincial Park

Door: Wijnand

Blijf op de hoogte en volg Wijnand en Mieke

23 Mei 2015 | Canada, Little Fort

Na het ontbijt op het terras bij het Boat House gingen we met de auto terug naar Clearwater.
Eerst wat boodschappen voor onderweg. Daarna het Wells Gray Provincial Park in. Weer was het een mooie zonnige dag, het was al ruim over de twintig graden.
We konden het Information Centre niet vinden, maar vonden wel een overzichtskaartje met plattegrond bij een informatiebord na een aantal kilometer.
Vanaf de 5 was het ruim 65 kilometer het park in langs de Clearwater River tot het Clearwater Lake. Daar stopte de weg.
Na ruim 42 kilometer op deze weg ligt de Helmckens Falls. Hier gingen we als eerste naar toe. Een 141 meter hoge waterval en daaromheen een uitgesleten rotspartij. Op de plek waar het water naar beneden kwam lag zelfs nog sneeuw. Een enorme waterval!
We aten wat op een picknickbankje.
We gingen verder naar het noorden, de weg ging over in een onverharde weg. Langs de weg nog een paar kleinere meertjes en een brug over het wildstromende water. Op het eindpunt aangekomen dronken we koffie bij een café, waar je ook kano's kon huren. De Osprey Lookout.
Noordelijk hiervan begon het zesentwintig kilometer lange Clearwater Lake. Hier hadden we eindelijk ook een betere wifiverbinding dan op ons park.
We zaten een behoorlijke tijd, de eigenaar was een behoorlijke praatjesmaker, maar niet vervelend.
Daarna gingen we weer terug. Bij het Alice Lake wilde ik stoppen om nog wat foto's te maken, toen er plotseling een beer langs de weg bleek te lopen. Het beest bekommerde zich totaal niet om ons, had meer aandacht voor de paardebloemen. Het was de tweede keer dat we een beer zagen.
Ook bij de brug over het wildstromende water stopten we nog voor wat foto's.
Als laatste stopten we ook voor de Spahat Falls, 10 kilometer voor Clearwater. Ook dit was een heel bijzondere waterval, het water kwam uit een andere beek naar beneden en in de Clearwater River. Deze waterval was niet zo hoog, maar niet minder indrukwekkend!
We reden weer terug naar Clearwater en pas toen ontdekten we het Information Centre vlak naast de autoweg 5. Het bleek gesloten, het was net vijf uur geweest.
Langs de 5 deden we weer boodschappen voor de komende twee dagen en gingen terug naar ons huis. Een mooie ervaring en twee mooie watervallen gezien!