Nog een laatste dag in Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Wijnand en Mieke Schee - WaarBenJij.nu Nog een laatste dag in Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Wijnand en Mieke Schee - WaarBenJij.nu

Nog een laatste dag in Banff

Door: Wijnand

Blijf op de hoogte en volg Wijnand en Mieke

01 Juni 2015 | Canada, Banff

De weersvoorspellingen voor vandaag waren goed, maar echte plannen om iets te gaan zien hadden we niet.
's Morgens om even voor half elf ben ik nog wel op de fiets gestapt. Deze keer op een echte racefiets. De bedoeling was om via de Banff Heritage Trail en over de Bow Valley Parkway een stuk naar het noorden te gaan, over dezelfde route als gisteren met de auto.
Helaas was de Heritage Trail even buiten Banff afgesloten vanwege mogelijk een agressieve Grizzlybeer.
Daarom teruggereden en over de Trans Canada Highway naar de afslag naar de Bow Valley Parkway. Op de terugweg sprak ik een van de parkwachten die vertelde dat de beer gisteren behoorlijk 'pissed' was geworden door de vele toeristen die naar de beer toe wilden gaan, zomder zich te realiseren hoe gevaarlijk dat kan zijn.
Vandaar de wegafsluiting.
De route over de Parkway is prachtig. Het is een rustige weg, met weinig autoverkeer. Ik ben doorgereden tot Castle Mountain en daarna teruggereden over dezelfde weg. Prachtig weer om nog wat mooie foto's te maken van de enorme bergen.
Ook een foto van een visarend, waarvan er twee boven de Vermilion Lakes rondzweefden.
Om half twee was ik terug in het hotel. Mieke was gaan winkelen en was al kort daarna ook terug. Na een douche te hebben genomen zijn we naar het Fairmont Spring Banff Hotel gereden. Een enorm groot hotel tegen de heuvels aan buiten de stad.
Daarna gekeken bij de Bow River Falls en de gondels die naar boven gaan daarnaast.
De rondreis zit er nu bijna op.
's Avonds heerlijk gegeten in het El Toro restaurant in het hotel naast ons en de koffers ingepakt voor de rit naar Calgary.
We gaan hier op familiebezoek bij achternicht Debbie den Hoed en haar man.