Jasper! - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Wijnand en Mieke Schee - WaarBenJij.nu Jasper! - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Wijnand en Mieke Schee - WaarBenJij.nu

Jasper!

Door: Wijnand

Blijf op de hoogte en volg Wijnand en Mieke

27 Mei 2015 | Canada, Jasper Park Lodge

Om acht uur ging ik uit bed. De lucht was gelukkig weer helder blauw. Het was wel wat frisser dan gisteren.
In Jasper had ik een fiets gehuurd en ik had bedacht om maximaal tweeeneenhalf uur te gaan fietsen. Mijn eigen schoenen mee, dat wil zeggen met schoenplaatjes voor de juiste klikpedalen.
Om negen uur was ik in de winkel en kreeg ik de fiets, een helm, een binnenbandje, een pomp en bandenlichters mee.
Een stuk richting het zuiden gefietst over de Icefields Parkway en daar rechtsaf richting Marmots Bassin. De weg naar Mount Edith Cavall was afgesloten. Men was met de brug bezig. De klim naar het bassin was niet minder steil.
Op de klim stonden een stuk of acht auto's langs de weg en de bestuurders stonden met grote telelenzen gericht op de andere kant van de weg. Een beer! Leek mij wat overdreven om daar met zulke apparatuur te staan, maar dat zal aan mij liggen. Het was in ieder geval een grote zwarte.
Een stuk verder op een mooi uitkijkpunt omgedraaid en weer naar beneden gefietst.
Terug naar Jasper en daar om de meertjes Lake Annette en Beauvort Lake gefietst. Daar stond een elk langs de weg, een soort hert dat je hier veel kunt zien. De kop lijkt een beetje op die van een lama. Het beest stoorde zich niet aan mij.
Via het spoor kwam ik terug in Jasper en bij de parkeerplaats naast het station mijn andere schoenen aangetrokken en de fiets weer ingeleverd.
Om kwart voor twaalf was ik weer terug bij Mieke en hebben we samen geluncht.
's Middags zouden we naar Whistlers rijden, net buiten Jasper naar het zuiden, waar de Jasper Skytram een hoogte van 1.000 meter overbrugt. Zo bedacht, zo gedaan. Het was nog prachtig weer, er dreef wel wat bewolking binnen, maar het uitzicht was goed. We zaten met een gezin uit Indonesië in de gondel, die ons in ruim zeven minuten naar boven bracht. Op 2.200 meter sta je dan ineens in de sneeuw!
Vanaf deze plaats kun je rondom de verschillende bergketens zien, ongelooflijk hoe weids dat is! Nergens mee te vergelijken.
Het is mogelijk om een pad naar boven te volgen, maar dat geloven wij wel. We genieten van het uitzicht.
Als we naar beneden gaan zijn we maar met zijn vieren en de dame die de apparatuur bedient. Een prachtig uitzicht op Jasper!
Het weer was nog steeds goed, we reden door naar Patricia Lake en Pyramid Lake. De lucht leek dicht te trekken, maar bij de meertjes was het weer zonnig en zelfs warm. We zaten lekker in de zon op het terras naast een luxe Lodge. Hier kun je wel uren blijven zitten.
Aan het eind van deze middag gingen we weer terug naar Jasper voor de bekende boodschappen en om wat te eten.
Een prachtige dag om Jasper eens goed te beleven. Morgen gaat de reis verder naar Lake Louise, ruim 230 kilometer naar het zuiden.

  • 31 Mei 2015 - 20:28

    Tine:

    Vanavond weer even jullie laatste berichten gelezen. Leuke verslagen!
    Wat een mooie foto van jullie tweeën zo hoog in de gondel.
    En die met die bootjes, en de bergen weerspiegeld in het water, is ook prachtig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wijnand en Mieke

Onze reis door Canada van maandag 11 mei tot en met vrijdag 5 juni 2015

Actief sinds 10 Mei 2015
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 9409

Voorgaande reizen:

11 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Onze reis naar Canada

Landen bezocht: