Niagara Falls en afscheid van Ontario - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Wijnand en Mieke Schee - WaarBenJij.nu Niagara Falls en afscheid van Ontario - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Wijnand en Mieke Schee - WaarBenJij.nu

Niagara Falls en afscheid van Ontario

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Wijnand en Mieke

14 Mei 2015 | Canada, Niagara Falls

Vanmorgen ontbeten in een fastfoodrestaurant. Aangezien ons hotel geen/nauwelijks klanten had, ook geen ontbijtservice. Was prima te eten voor maar 5 canadese dollar p.p. Tien minuten later hadden we onze auto geparkeerd in een heel mooi park vlakbij de watervallen. De watervallen zijn fascinerend om te zien! Er liep een pad omheen zodat je het allemaal goed kon zien! De zon scheen, dus dat was heerlijk genieten. Lekker een bakkie gedaan bij Tim Horton's, een soort Starbucksketen. Terug naar de auto en op gemak terug naar Toronto waar we een hotel wilden zoeken vlakbij het vliegveld, aangezien we morgen op tijd de lucht weer in moeten richting Vancouver. Toen we net 10 minuten onderweg waren kwam ik erachter dat ik mijn mobiel kwijt was. Ik wist dat die ws nog in de buurt van onze geparkeerde auto in het park lag. Ik had hem daar even op de grond gelegd bij mijn rugzak onder een boom. Wij weer terug, en ja hoor: hij lag er nog! Wat een mazzel! Bij het vliegveld aangekomen hadden we al snel een hotel gevonden. Peperduur, maar dat kon ons even niet schelen! We hebben nu een appartement op de 14de verdieping!, zo groot en erg luxe! Geweldig uitzicht over de stad en het vliegveld! Wel laagvliegende vliegtuigen vlak boven ons hoofd, maar ik heb gelukkig een doos oordoppen mee! Haha. Ik heb de koffers al geordend. Zojuist lekker gedoucht met Rituals spulletjes die hier gewoon staan! We kunnen morgenochtend zo weg. Zeven uur ontbijten, 8 uur weg, 3 min rijden naar het vliegveld waar we ons karretje weer moeten inleveren. Negen uur inchecken en douanegedoe en half 12 de lucht in.
We zijn nog steeds niet goed aan 6 uur tijdsverschil gewend en dat wordt morgen nog erger, dan zitten we met negen uur tijdsverschil! Het was erg leuk om de famile Boekestijn bezocht te hebben. Een goed beeld gekregen van hoe ze leven daar. Verder vind ik Ontario niet bijzonder qua landschap en natuur. Toronto is druk, de binnenstad is erg mooi. Erg veel mooie wolkenkrabbers en hoogbouw! Alles is hier mega. Kleine supermarkten zijn er niet. Kleinverpakkingen kun je nauwelijks kopen. Auto's zijn megagroot, eten is extreem veel en vet. Enorme fastfoodindustrie hier. Heel veel extreem dikke mensen!Ik mis gezellige terrasjes!
Wie weet wat Vancouver, Britisch Columbia en Alberta ons zal brengen?! Veel zin in! Foto's komen morgen. Lukte vandag niet om ze erop te zetten. X, Mieke

• 16 Mei 2015 - 13:48

Marjan:

Jullie hebben al een hoop indrukken opgedaan, wat een andere wereld. Goede reis weer en groetjes vanuit een momenteel regenachtig Nederland