Dagje relaxen - Reisverslag uit Whistler, Canada van Wijnand en Mieke Schee - WaarBenJij.nu Dagje relaxen - Reisverslag uit Whistler, Canada van Wijnand en Mieke Schee - WaarBenJij.nu

Dagje relaxen

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Wijnand en Mieke

20 Mei 2015 | Canada, Whistler

Aangezien we maar een hele dag in Whistler zijn besloten we lekker rustig aan te doen. Wijnand ging een mountainbike huren, dat is zijn manier van ontspannen en ik besloot naar een meertje te lopen met een boek in m'n rugzak. Via Olympic Plaza het plaatsje uitgelopen. Direct liep ik een bosgebied in met een woeste beek. Na een paar honderd meter werd ik via een bord gewaarschuwd dat ik beren tegen kon komen en wat ik dan moet doen. Aangezien ik best een schijterd ben, ben ik meteen weer omgekeerd. Dan maar in Whistler zelf relaxen op een van de vele bankjes of relaxstoelen die er staan... Toen ik terug liep kwamen er 3 tegenliggers naar me toe met de mededeling dat er vlakbij een beer liep. Dus maar weer omgekeerd en achter die mensen aangelopen. Via een hoofdweg terug naar het dorp gelopen. Toch wel geschrokken... Wijnand had z'n mountainbike in de prak gereden en die is via een spoorlijn teruggelopen naar het dorp. Hij is onderweg nog wel geholpen door een groep Canadezen. Vanmiddag lekker op de hotelkamer wat uitgerust en om 5 uur in een theehuisje beland. Daarna nog een Mexicaanse hap gegeten en nu aan het inpakken voor morgen. We hebben een lange rit voor de boeg. We gaan naar Clearwater en vandaaruit 4 dagen de rimboe in, in Wells Gray National Park. Wel in een luxe resort!
Het valt ons op dat de Canadezen zeer aangename en behulpzame mensen zijn. Kunnen wij Hollanders nog wat van leren! Ze zijn zeer beschaafd in het verkeer. Er wordt niet hard gereden op de weg, max 100-110 km p/u. Als je harder rijdt krijg je ernorme boetes. Ook als je blikjes uit het raam gooit. Ze toeteren nooit, ook niet in de stad. Nog nergens hondepoep tegen gekomen... Alles wordt keurig onderhouden. Veel parkjes. We kijken onze ogen soms uit. X, Mieke

  • 21 Mei 2015 - 18:29

    Tine:

    Nou zeg, wat een avonturen... gelukkig konden jullie het allebei heelhuids navertellen!

  • 22 Mei 2015 - 19:42

    Marjan:

    Hoi, ik ben weer bij met lezen. Tjonge wat een avonturen en indrukken doen jullie op. Veel plezier, groetjes uit Nieuw Amsterdam xx

  • 23 Mei 2015 - 09:03

    Janny Procee:

    Hoi, wat een leuke verhalen ! Indrukwekkend mooie foto's via fb gezien. Is Wijnand niet gewond geraakt? Ahhhh wat eng met de beer, Mieke !! Dat je dat ook durft alleen. Nog veel plezier,daar. Hiervoorgenoemde steeds fris weer,brrr.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wijnand en Mieke

Onze reis door Canada van maandag 11 mei tot en met vrijdag 5 juni 2015

Actief sinds 10 Mei 2015
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 9406

Voorgaande reizen:

11 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Onze reis naar Canada

Landen bezocht: